K-ruokaa on vaikea välttää

 

Lähettäjä: Reino Lantto 02/05/2017


Brändin nimi: K-Ruoka        

Tausta

Suomen kaupan keskittyneisyyden vuoksi K-kaupan ruokaa on vaikea olla ostamatta. K-Ruoka on puolestaan brändi, jota on vaikea olla huomaamatta. Kuluttaja kohtaa sen niin monessa kanavassa lähellä itseään. Printti ja digi toimivat saumattomasti yhdessä Allerin suunnittelemalla strategialla, jolla tavoitellaan johtajuutta ruokamedioissa.
 

Keissi

 

Ruokakesko halusi rakentaa Suomen johtavan ruokamedian, joka erottuu kilpailijoista laadulla, asiantuntemuksella, palvelulla ja monipuolisuudella. Tavoitteena oli luoda arkea helpottavia, kiinnostavia sisältöjä, joissa näkyy Ruokakeskon intohimo ruokaan. Tavoitteena oli myös vahvistaa K-ruokakauppojen houkuttelevuutta, lisätä k-ruoka.fi:n kävijämääriä ja ohjata asiakkaat ostamaan. Lähtökohtana oli parantaa asiakaskokemusta yhtenäistämällä K-ruokakauppojen viestejä ja vahvistamalla sekä keskittämällä omien medioiden sisältöjen suunnittelua ja tuotantoa.

Suunnitelman tekijäksi valittiin Aller, joka tuotti monikanavaisen sisältö-,  kanava- ja julkaisustrategian. Sen pohjalta Ruokakeskon sisältöjä on kehitetty ja ohjattu systemaattisesti.

Aller kokosi oman K-Ruoka-toimituksen, joka tekee sisältöjä printtiin, nettisivustoille ja someen. Tähän liitettiin myös blogiyhteisö, joka tekee yhteistyöpostauksia ja näkyy printtijutuissa. Sisältöjen suunnittelussa ovat mukana tiiviisti sekä Keskon omat asiantuntijat että Allerin K-Ruoka-toimitus.

Ruokasisältöä kaikista tuuteista

Yhtenäinen sisältöstrategia kaikissa kanavissa varmistaa sen, että asiakas kohtaa inspiroivia sisältöjä yhtäaikaisesti myymälöissä, ketjun sähköisessä ja perinteisessä markkinoinnissa, verkossa, somessa ja yhteistyöblogeissa.

”Valitsimme yhteistyökumppaniksi Allerin, sillä Allerin intohimoinen suhtautuminen sisältöihin ja osaaminen sopivat yhteen tavoitteidemme kanssa. Lisäksi heillä on Dinglen myötä vahvaa osaamista asiakasta kiinnostavien digitaalisten ja sosiaalisen median sisältöjen kehittämisestä”, kertoo johtaja Mika Rautiainen Keskosta.

K-Ruoka näkyy todella monessa kanavassa. Printtisisältöjä ovat Pirkka-lehden ruokaosio ja 6-7 kertaa vuodessa ilmestyvä K-Ruoka-lehti.

Somessa ja verkossa K-Ruoka näkyy kaikissa kanavissa ja yhteistyöbloggaajien sivuilla. Yhteistyöhön kuuluvat myös kuvien suunnittelu sekä toteutus ja tv-ohjelmat. Kakku kuorrutetaan K-Ruoka Awards -kilpailulla, joka palkitsee ruoka-alan tekijöitä ja tuotteita seitsemässä kategoriassa.