Kauniilla mainonnalla brändi lentoon

 

Lähettäjä: Reino Lantto 25/03/2017


Tausta

Kauniilla mainonnalla aikakauslehdessä saa brändin lentämään. Lumene teki vuonna 2016 brändiuudistuksen ja kasvatti panostustaan aikakauslehtiin merkittävästi.  Lumene oli kolmatta vuotta peräkkäin suomalaisten eniten arvostama kosmetiikkabrändi.
 

Keissi

Lumenen juuret ovat peräisin 1940-luvulta, jolloin yritys oli osa Orion-lääketeollisuusyhtiötä. Lumene-tuotemerkki julkaistiin ensimmäisen kerran 1970-luvulla, ja vain kolmessa vuodessa se saavutti ihonhoidon ja värikosmetiikan markkinajohtajuuden Suomessa. Lumene sai nimensä Kuhmoisten Lummene -nimisestä järvestä.

Lumene on välillä kärsinyt tappiota Amerikan valloituksessaan. Vaikka Lumene on tehnyt CVS-ketjun kanssa yhteistyötä runsaat kymmenen vuotta, jokainen uusi tuote täytyy myydä sisään erikseen. Lumenea myydään kuitenkin Yhdysvalloissa 20 000 myyntipisteessä, eikä hyllyillä juuri näy muita pohjoismaisia kosmetiikkamerkkejä.

Uutta alkua ja globaalia kasvua tavoitellaan lanseeraamalla uudelleen Lumene-brändi. Kansainvälinen suomalainen huippumalli Suvi Riggs edustaa Lumenea, ja skandinaavisen kauneuden uskotaan nousevan trendiksi ympäri maailman.

Brändin uudistusta kiitetään

Brändin uudistus sai kiitosta Aikakausmedian Edit-kilpailussa, jossa Lumene palkittiin Vuoden 2016 aikakauslehtimainostajana. Kilpailun tuomariston mukaan kansainvälistä huipputasoa olevassa brändiuudistuksessa on onnistuneesti hyödynnetty aikakausmedioiden laadukkaita mediaympäristöjä niin printissä kuin digitaalisissakin kanavissa. Lumenen näyttävät ja harmoniset mainokset rakentavat mielikuvaa laadukkaasta, luonnollisesta ja aidosta brändistä.

Lumene-konserni työllistää nyt 500 henkilöä, joista 300 työskentelee Suomessa. Puolet yrityksen liikevaihdosta koostuu kotimaan myynnistä ja toinen puoli viennistä. Lumenen tuotteita myydään mm. Pohjoismaissa, Venäjällä ja Yhdysvalloissa. Tuotteista noin 80 % valmistetaan Suomessa ja 20 % ulkomailla.

Kuvat: Aikakausmedia ja Lumene Oy.