Suora saa ihmiset liikkumaan

 

Lähettäjä: Reino Lantto 12/11/2017


Tausta

Hyvin kohdennettu printtisuora on tärkeä osa liikuntapalvelujen markkinointia. EasyFit-liikuntakeskusketju saa sen avulla asiakkaat liikkeelle ja omiin tiloihinsa kovasti kilpaillulla toimialalla. Monet muutkin liikuntakeskukset ovat onnistuneet suorakampanjoillaan liikuttamaan väkeä.
 

Keissi

Kuva: EasyFit.

Kotimainen, franchising-periaatteella toimiva EasyFit on kasvanut nopeasti koko maan kattavaksi liikuntakeskusketjuksi. EasyFit liikuttaa jo lähes 60 000 suomalaista ympäri maata 50 keskuksessa. Liikunta-ala kasvaa nopeasti kaupungistumisen myötä ja kilpailevia treenipaikkoja on runsaasti.

EasyFit on todennut, että printtisuora toimii hyvin osana markkinointia.

"On ihmisiä, joita ei digikanavista tavoita ja toisaalta printtisuoran näkevät myös Facebookissa olevat asiakkaat. Monikanavaisuus vahvistaa viestiä”, kertoo Helsingin Ruoholahden EasyFit-yrittäjä ja toimitusjohtaja Juha Vingisaar Postin suoramarkkinointiblogissa.

Ruoholahden EasyFit avasi ovensa marraskuun alussa 2016, ja ennakkomarkkinointia tehtiin jo kesällä mm. jalkautumalla Eiran rantaan ja Hietsuun rantajumppa- ja suppailutapahtumilla.

”Markkinointi Helsingin keskustassa tuo omia haasteitaan”, sanoo Vingisaar.

”Kilpailu näkyvyydestä on kovaa ja mediapaikat hintavia. Pitäisi tavoittaa paikallisesti kuitenkin aika isoja massoja. Meidän vaikutusalue on noin kahden kilometrin säteellä keskuksesta ja siihen mahtuu noin 40 000 asukasta. Kun markkinointibudjetti on rajallinen, on mietittävä tarkkaan mihin ja miten panostaa, jotta tavoittaa tarpeeksi laajasti, saa näkyvyyttä ja tuloksia.”

Ulkomainonta, Facebook, Instagram ja printtisuorajakelu, näin tiivistää Vingisaar markkinointimixin. Tämä yhdistelmä on saatu toimimaan hyvin. Yritys on käyttänyt Postin Kontakti-palvelua, jossa voi kokeilla erisuuruisia jakeluita. Printtisuoran valtteja on se, että etuseteli jää muistuttamaan tarjouksesta, eikä sitä noin vain heitetä pois.