Vissykampanja tukeutuu printtiin ja ulkomainontaan

Lähettäjä: Reino Lantto 04/02/2016

Vissyvesi on erityisesti miesten juomaa. Hartwall tavoittelee juhlavuotensa Vichy-kampanjalla lisää alle 35-vuotiaita mieskuluttajia. Heitä lähestytään erityisesti printin ja ulkomainonnan kautta, ja luvassa on kesällä jopa salmiakin makuista vissyä.
 

Hartwallin vesien tuotepäällikkö Heidi Päiväniemen mukaan alkuperäisen Vichyn kuluttajista miehiä on 60–70 prosenttia. Vichy-uskolliset ovat tyypillisesti yli 35-vuotiaita suomalaismiehiä.

Tänä vuonna 180-vuotisjuhliaan viettävän Hartwallin tarina alkoi Victor Hartwallin Vichy-tehtaasta. "Oloa tasoittava", alkuperäinen isokuplainen ja suolaa sisältävä Vichy on edelleen markkinansa ykkönen Suomessa. Pitkän historiansa aikana Vichy on saanut rinnalleen kokonaisen vesiperheen. Ja uusin maku on salmiakkivissy, jota myydään kuuden kuukauden ajan ensi kesänä.

Yhtiö aloittaa markkinointikampanjan, jonka välineitä ovat etenkin printtimainonta ja ulkomainonta. Hartwall tulee näkymään Helsingin katukuvassa, tapahtumissa, Esplanadin kioskeilla, kaupoissa ja juomakorien avulla. Kampanja jatkuu verkossa digitaalisena. Kampanjan mainostoimistona toimii Bob the Robot ja mediatoimistona Dagmar.

Korillinen vissyä suosikkimiehelle?

Hartwall antaa myös mahdollisuuden tarjota vaikka korillinen vissyä miehelle, josta pitää. Juhlavuoden kunniaksi Hartwall jakaa nimittäin vuoden 2016 aikana yhteensä 180 korillista Hartwallin rakastetuimpia virvoitusjuomia ja vesiä henkilöille ja yhteisöille, jotka tuovat iloa ja virkistystä muiden elämään. Vastaanottajat valitaan suomalaisten ehdotusten perusteella. Osoitteessa www.hartwall.fi/180koria voi helmikuun toiselta viikolta alkaen ehdottaa henkilöitä tai yhteisöjä, jotka ovat korinsa ansainneet. Korien matkaa voi seurata sosiaalisessa mediassa tunnuksella #180koria.

Kuvat Hartwall.