7 SYYTÄ KÄYTTÄÄ

OSOITTEELLISTA

SUORAA

Osoitteelliseen suoramarkkinointiin käytetään Suomen mainoskakusta 8 %, 248 miljoonaa euroa (MNK 2013).

 

 

Postia on kiva saada

Osoitteellinen suorapostitus tavoittaa vastaanottajat henkilökohtaisesti, heidän kotonaan. Markkinoija saa kahdenkeskistä aikaa kuluttajan kanssa hänen omassa ympäristössään, silloin kun vastaanottaja itse tahtoo.

Aistit käyttöön

Suorapostin käsinkosketeltavuus tuo brändikokemukseen toisen ulottuvuuden. Esimerkiksi korkealaatuisella paperilla voi saada postitukseensa arvokkuutta, joka saa vastaanottajan säilyttämään viestin. Tuoksun avulla taas voi parantaa muistijälkeä ja lisätä brändiuskollisuutta.

Täsmällistä kohdentamista

Suoramarkkinointi toimii ja sitouttaa brändiin parhaiten, kun sisältö on räätälöity vastaanottajan mukaan. Personointi onnistuu helposti digitaalisella painotekniikalla. Keskimäärin 91 % kuluttajista avaa hänelle kohdennetun postin, ja määrä on jatkuvasti kasvussa – varsinkin jos viesti koskee tuotetta tai palvelua, jota vastaanottaja jo käyttää.

Aktivoi vastaanottajaa

Osoitteellinen suoraposti on yksi tehokkaimmista medioista saada asiakkailta vastauksia. Suoraposti on nopea, kannattaa siis hyödyntää nopean vastaajan etuja. Se jää myös usein näkyville, muistuttamaan ja aktivoimaan vastaanottajaa esimerkiksi etsimään yrityksestä lisätietoa muista medioista, kuten verkosta.

Tehokkuus

Osoitteellinen suorapostitus on tehokas. Osoitteellisen suoramainonnan peitto 18–80-vuotiailla on Suomessa 98 %. Sen vaikutukset on helppo havaita myyntipiikkinä välittömästi. Brittitutkimuksen mukaan 48 % osoitteellisen suoran vastaanottajista toimii jollakin tavalla, 30 % ostaa jotain (Royal Mail 2011).

Luovuus

Suoramarkkinointi mahdollistaa luovuuden: eri formaattien, muotojen, materiaalien ja värien käytön. Niiden avulla voi luoda yllättävän muistikokemuksen, joka jää mieliin pitkäksi aikaa. Etenkin, jos saat vastaanottajan rakentamaan tai leikkimään jotakin.

Kustannustehokkuus

Suoramarkkinointi on erittäin kustannustehokasta. Brittitutkimuksen mukaan jokainen suoramarkkinointiin pistetty euro lisää liikevaihtoa keskimäärin 14 eurolla.

 

 

  Discover the Power of Print. Click to download the 7 reasons to use Direct Mail